#enfemma om dagen i 5 veckor.

Vill du haka på en utmaning?

– pågår under fem veckor.
– start måndag 11 februari, slut fredag 15 mars.
– utmaningen heter #enfemma
– den tar 5 minuter att göra per dag.
– en övning per dag (olika varje dag), måndag-fredag
– du gör #enfemma det första du gör när du har gått upp på morgonen. (självklart kan du dricka ett glas vatten och kissa innan, men that´s it.)
– alla kan vara med.
– det går bra att hoppa på utmaningen när som helst. (men aldrig sluta… :)
– nästa morgons övning publiceras varje kväll kl 21:00 här på bloggen.

Så här gör du om vi t.ex ska göra 10 situps: 
– ha en klocka med tidtagning bredvid dig (ex iPhone)
– starta tidtagning.
– gör 10 situps.
– när du är klart vilar du fram till nästa minut börjar.
– upprepa 4 gånger.
– när du är klart har du gjort 50 st situps på 5 minuter. Bra jobbat!
– ät frukost och gör dagen till en bra dag. I morgon kör vi igen.

Test före och efter #enfemma.

1. Gör max antal armhävningar. På tårna eller på knäna. Om du bara klarar några få på tårna är det bättre att stå på knäna.

2. Gör max antal situps. Med benen böjda eller med raka ben om du vill att det ska vara lite lättare.

Skriv ned hur många repetitioner du klarade. Testet görs sedan om igen efter fem veckor. Naturligtvis påverkar ev annan träning under den här perioden ditt resultat. Målet är ändå att du ska se svart på vitt att du har blivit starkare. För det kommer du bli.

Här berättar jag om #enfemma.

Lämna gärna en kommentar här på bloggen om du vill vara med. Nu kör vi!